Підписатися на RSS

В закладі організовано інклюзивні класи - 2-А, 2-Б, 3-А, 4-А, 5-А, 7-А класи. Працюють асистенти вчителів.

Створені умови доступності закладу для навчання осіб з особливими освітніми потребами:

- пандус;

- туалети для маломобільних груп;

- поручні з 1 на 2 поверх.

ІНКЛЮЗИВНЕ НАВЧАННЯ

ЮНЕСКО визначає інклюзивне навчання як«процес звернення і відповіді на різноманітні потреби учнів через
забезпечення їхньої участі в навчанні, культурних заходах і житті громади, та зменшення виключення в освіті
та навчальному процесі».

Тобто це такий спосіб отримання освіти, коли учні або студенти з особливими освітніми потребаминавчаютьсяв
загальному освітньому середовищі за місцем свого проживання, –і це є альтернативою інтернатній системі, за
якою вони утримуються та навчаються окремо від інших дітей, або домашньому та індивідуальному навчанню.

Але питання інклюзії варто розглядати не тільки в аспекті створення доступного освітнього середовища для
дітей з особливими освітніми потребами. Інклюзивна освіта в широкому сенсі передбачає створення рівних
можливостей для всіх категорій дітей в Україні.

Жоден з них не має відчувати себе іншим –і це головне завдання інклюзії.

КОГО МИ ВВАЖАЄМО ДІТЬМИ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ
ПОТРЕБАМИ

Наразі законодавчо схвалено вживання терміну «діти з особливими освітніми потребами». Його використовують
щодо дітей до 18 років, які потребують додаткової навчальної, медичної і соціальної підтримки з метою
покращення здоров’я, розвитку, навчання, загальної якості життя та соціалізації, тобто включення в громади
своїх однолітків та інших дітей.

До цієї категорії належать і діти з постійною або тимчасовою інвалідністю.

МЕТА ІНКЛЮЗИВНОГО НАВЧАННЯ

Інклюзивне навчання має покращити навчальне середовище, забезпечити потреби всіх учнів з повагою
до їхніх здібностей та можливостей.

Учителям та учням відкривається все розмаїття способів навчання, а його методи мають бути особистісно
орієнтованими – з урахуванням індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної діяльності дітей
з особливим потребами.

ПЕРЕВАГИ ІНКЛЮЗИВНОГО НАВЧАННЯ

  • Усуваються бар’єри в системі освіти та системі підтримки дітей з особливими потребами.
  • Батьки залучені до процесу навчання.
  • Діти з особливими освітніми потребами отримують можливість для нормальної соціалізації,
    розвитку своїх сильних сторін і талантів та подальшої інтеграції в суспільство, вступ до професійних
    та вищих навчальних закладів.
  • У дітей з особливими освітніми потребами формуються соціальні компетенції для налагодження
    дружніх стосунків з ровесниками у школі та поза її межами; моделюються належні способи взаємодії
    з колективом.
  • Створюється атмосфера спокійного прийняття відмінностей інших людей.

ФАКТОРИ, ЩО УПОВІЛЬНЮЮТЬ ВПРОВАДЖЕННЯ ІНКЛЮЗІЇ

Поширення інклюзивної освіти значною мірою гальмується через банальну неготовність більшості
загальноосвітніх шкіл та навчальних закладів інших ланок освіти прийняти учнів з особливими освітніми
потребами. Йдеться, насамперед, про відсутність у навчальних закладах архітектурної доступності, брак
сучасного корекційно-реабілітаційного обладнання, невизначеність із заробітною платою корекційних
педагогів, недостатню кількість спеціальних автобусів, пристосованих для перевезення учнів з фізичними
обмеженнями тощо.

ОФІЦІЙНІ ЗАСАДИ ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ В УКРАЇНІ

У грудні 2015 рокуУкраїна ратифікувала основні міжнародні документи у сфері забезпечення прав дітей
згідно зі світовими стандартами освіти, соціального захисту та охорони здоров’я. Передусім йдеться
про статтю 24 Конвенції ООН про права людей з інвалідністю, в якій визначено обов’язок держави щодо
реалізації інклюзивної моделі освіти, тобто створення такого предметно-просторового спеціального
середовища, яке б дало змогу всім дітям бути однаково рівними учасниками навчального процесу
в єдиному освітньому просторі відповідно до їхніх особливостей, потреб та можливостей.

5 липня 2017року президент України дав зелене світло такому навчанню в нашій державі, підписавши
ухвалений 23 травня цього ж року закон«Про внесення змін до Закону України "Про освіту" щодо
особливостей доступу осіб з особливими освітніми потребами до освітніх послуг».Відтепер українські
діти з особливими освітніми потребами мають повне право здобувати освіту в усіх навчальних закладах,
зокрема й безоплатно в державних та комунальних, незалежно від «встановлення інвалідності».
Також для цих дітей передбачено можливість запровадження дистанційної та індивідуальної форм
навчання, отримання психолого-педагогічної та корекційно-розвиткової допомоги, створення інклюзивних
та спеціальних груп (класів) у загальноосвітніх навчальних закладах та «прилаштування» загальноосвітніх
шкіл і класів під їхні потреби –тобто здійснення відповідних архітектурних перепланувань, наймання
додаткових працівників (корекційних педагогів, тьюторів, психологів), адаптація навчальних планів
і програм, методів та форми навчання, використання ресурсів спеціальної освіти, партнерство з громадою
тощо.

На 2017 рік український уряд вперше виділив субвенцію (цільова дотація з Державного бюджету) на
інклюзивну освіту у розмірі 209,4 мільйонів гривень, а в Держбюджеті на 2018-й закладено вже понад
500 мільйонів гривень такої субвенції. При цьому Кабмін змінив первісний розподіл коштів субвенції на
проведення занять і придбання корекційних засобів (з 80% та 20% відповідно на 65/35) та схвалив їхню
закупівлю для спільного користування, якщо у навчальному закладі є одночасно кілька дітей з однаковими
хворобами.

Кiлькiсть переглядiв: 62

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.